Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak İçin Ne Yapmalı?

Dijital pazarlama uzmanı olmak için ne yapmalı sorusuna verilebilecek onlarca yanıt bulunuyor. Dijital kanallarının tümünde bir proje gerçekleştirebilecek kadar yeteneğe sahip olabilecek durumda olmanız gerekmektedir. Nedir bu dijital pazarlama kanalları? Önceki yazılarımızda bahsettiğimiz mail marketing, (eposta pazarlaması), sosyal medya pazarlaması, arama motoru optimizasyonu, (search engine optimization), arama motoru pazarlaması (search engine marketing) gibi temel konular bulunuyor. Yeni bir alan olan viral reklamlar ile internet, tv, gazete ve billboard gibi kavramları da buraya kısmen dahil edebiliriz.

Mail marketing sürecinde gerekli analizler yaparak işe başlanabilir. Etkili bir mail marketing çalışması için müşterilerin alışkanlıkları ve kategorileri belirlenmeli, yani hedef kitle ayıklanmalıdır. Hedef kitlesi belirli olan çalışmalar kazanım olarak geri dönecektir. Genç kesime araba reklamı yapmanız genel olarak mantıklı görünmüyor ya da maillerinizi hafta da birkaç kez açan takipçilerinize her gün mail gönderimi yapmanız da pek yararlı olmayacaktır. Bu ve bunun gibi etkenlere dikkat etmeniz gerekecektir. Sosyal medya, günümüz de oldukça sıkça kullanılan bir platform. Bu platform da pazarlamada oldukça etkilidir. Yeter ki doğru şekilde kullanın ve takipçilerinizin dikkatini çekecek paylaşımlar yapın. Ülkemizde sosyal medya denince aklımıza facebook, twitter ve instagram geliyor. Müşteri kitlenizin de burada etkisi var elbette. Ancak bu üç platform dışında onlarca sosyal medya kanalı bulunuyor. Her ne kadar tüm profilleri kullanmayacak olsanız da kendinize ya da markanıza ait url yapısını tüm platformlarda almanız yararınıza olacaktır. Müşterilerinize sosyal medya kanalları üzerinden alışveriş işlemlerinde yardımcı olarak işlerini kolaylaştırmanın yanı sıra onların dikkatini çekecek kampanya ve görsellerle hem yeni takipçi kazanmalı hem de mevcut takipçileriniz ile aranızda bir bağ oluşturmanız gerekir. Ne fazla ne az olacak şekilde paylaşımlarınızı düzenli hale getirmenizde de ayrıca yarar var.
dijitalpazarlamauzmani
Seo ve sem konusunda gerekli stratejiyi oluşturacak, geliştirecek ve yürütecek bir düzeyde bilginiz olması gerekiyor. Dijital pazarlama uzmanı sıfatını taşıyabilmek için bu madde olmaz olmaz niteliktedir. Sitenin anahtar kelimelerinde arama sonuçlarında en üst sıralarda organik olarak yer almak için seo çalışmalarını gerçekleştirmeniz gerekiyor. Tabi bu çalışmalarda google kuralları ve güncellemeleri doğrultusunda yapılması gerekiyor. Aksi takdirde sitenin ceza alması da muhtemeldir. Sem çalışmaları internet ve sosyal medya kanalları üzerinde paralı reklamcılık olarak adlandırılabilir. Çeşitli stratejiler ile reklam bütçesi kullanımını firma açısından her anlamda olumlu şekilde yürütmek gerekiyor.

Viral reklam oluşumları da reklam ajanslarının yanı sıra dijital pazarlama ekiplerinin de el atabileceği bir konu olabilir. Geniş bir dijital pazarlama ekibiniz var ise bu yönde beklenti olması pek abes durmayacaktır. Yine de her işte olduğu işi profesyonel ekiplere devretmek gerektiği kanaatindeyim. Ama şunu belirtmeden edemeyeceğim herhangi bir konuda bir fikriniz var ise bunu paylaşmanız, en azından plan ve projeye dökmeniz en azından kişisel gelişiminiz açısından yararlı olacaktır. Okumaya değer bulduğunuz için teşekkür ederim…

Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak İçin Ne Yapmalı?’ için 2 yanıt

  1. Artık internet kullanabilen herkes kendini dijital pazarlama uzmanı olarak tanıttığı için açıklayıcı ve keyifli bir yazı olmuş, elinize sağlık 🙂

Yorum bırakın